AKTUALNOŚCI

Rowerowe autostrady w Londynie

Norman Foster przedstawił wizję infrastruktury rowerowej w Londynie, w formie rowerowych autostrad.

skycyclePracownia Norman + Partners przedstawiła projekt rozwoju  nowych ścieżek (a raczej szerokich autostrad) rowerowych, uwolnionych od ruchu samochodowego. Przedsięwzięcie powstało przy udziale architektów krajobrazu firmy Exterior Architecture oraz specjalistów od transportu ze Space Syntax. W założeniu mają one połączyć ze sobą około 6 milionów mieszkańców stolicy Anglii. Cały system rowerowych ścieżek ma zachęcić młode pokolenia do większej aktywności fizycznej.

Rowerowe autostrady – Skycycle (oficjalna nazwa projektu) wg Normana Fostera są rozwiązaniem dla coraz bardziej zagęszczającego się ruchu w mieście. Największe wrażenie sprawia rozmiar całego przedsięwzięcia. Sieć rowerowych autostrad ma osiągnąć około 220 km, a całość ma iść ponad ziemią – nad istniejącymi liniami kolejowymi. Dodatkowo na „autostrady” ma być 200 wejść.

Każda ze ścieżek ma mieć wysoką przepustowość – 12 tys. rowerzystów na godzinę. Dzięki realizacji przedsięwzięcia przemieszczanie się po Londynie może skrócić się o 29 minut.

Czy projekt jest realny? Utopijna dla rowerzystów wizja Fostera może być jednak ciężka do zrealizowania. Pierwszy projektowany odcinek od Stratford do Liverpool Street Station (ok. 6,5 km) może kosztować nawet £220 mln. Natomiast cała sieć ścieżek planowana jest do realizacji w najbliższych 20 latach.

Z pewnością jest to innowacyjne podejście do transportu w mieście i na tak ogromną skalę. Na pewno rozluźni drogi i wpłynie na bezpieczeństwo na nich. Wspomoże również kolej, którą masa ludzi dojeżdża z bardziej oddalonych terenów, odciążając ją.

Więcej informacji o projekcie znajdziecie, tutaj.

  • adgg

    Chory pomysł, brytyjczycy jak zwykle kombinują jak dobrze zrobic blachosmordom i nie zabierać im miejsca, zamiast przyznać w końcu że te ich wizje moto-świata nie działają

  • Pomysł jest dość mocno utopijny i byłby (naszym zdaniem) ciężki do realizacji. Ale czy szukanie nowych dróg dla osób poruszających się na rowerze jest spowodowane chęcią ułatwienia jazdy kierowcom aut?

  • Pingback: Największy system rowerów miejskich na świecie: Hangzhou - Urbnews.pl()