Zakładka Q&A o cyfryzacji planowania na stronach rządu
Na stronach Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii opublikowana została nowa zakładka z listą Pytań i Odpowiedzi w temacie cyfryzacji planowania przestrzennego. Tworzenie i prowadzenie zbiorów danych przestrzennych w wersji cyfrowej wymagane jest od jesieni ubiegłego roku.
Rozwiązania, przyjęte wraz z nowelizacją ustawy, mają przyczynić się do ujednolicenia prezentacji aktów planowania przestrzennego oraz powiązanych dokumentów. Prowadzenie zbiorów danych przestrzennych wymagane jest dla planów zagospodarowania przestrzennego województwa, studiów, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów rewitalizacji oraz miejscowych planów odbudowy. Ustawa określa również ich minimalny zakres. Jest to utworzenie granicy aktu planowania przestrzennego w postaci wektorowej wraz z rysunkiem w postaci rastra z odniesieniem przestrzennym (georeferencją) oraz linkiem do treści dokumentu. Rozwiązanie jest elementem wdrażania Dyrektywy 2007/2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2007/2/WE z dnia 14 marca 2007 r. która ustanowiła minimalną infrastrukturę informacji przestrzennej we Wspólnocie Europejskiej (INSPIRE) w zakresie zagospodarowania przestrzennego.
Odpowiedzi na kilkadziesiąt najczęściej zadawanych pytań w sprawie przeprowadzonej reformy opublikowane zostały na stronach Ministerstwa w zakładce Pytania i odpowiedzi. Pytania zostały podzielone na kategorie tematyczne. Poszczególne pytania i odpowiedzi można znaleźć, korzystając z wyszukiwarki. Jak zapewnia Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, zakładka będzie na bieżąco aktualizowana.