AKTUALNOŚCI

Warszawa: Pięć wizji na ulicę Kondratowicza

Wczoraj odbyła się finalna prezentacja pięciu koncepcji zmian ulicy Kondratowicza na warszawskim Bródnie.

We wtorkowy wieczór w Urzędzie Dzielnicy Targówek odbyła się prezentacja wyników prac pięciu zespołów projektowych. Proponowane rozwiązania dotyczące komunikacji, zabudowy, kształtowania przestrzeni oraz urządzenia zieleni będą stanowiły rekomendacje dla planowanych działań związanych z modernizacją ulicy Kondratowicza po wybudowaniu stacji II linii metra na Targówku.

Nabór na warsztaty rozpoczął się w grudniu ubiegłego roku. Na podstawie nadesłanych odpowiedzi na pytania jury wybrało 5 grup uczestników, które w ostatnich miesiącach pracowały nad koncepcjami zmian głównej ulicy warszawskiego Bródna. Podczas prac odbyły się trzy spotkania warsztatowe. Warsztaty urbanistyczno-architektoniczne, na zlecenie miasta, przeprowadził Warszawski Oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich.

Kondratowicza – Nowy Świat

Praca zakłada ograniczenie ruchu napływowego i rezygnację z budowy parkingów P&R. Autorzy proponują ukształtowanie sieci wnętrz urbanistycznych połączonych ciągiem ulicy Kondratowicza.

Międzymetrze

Koncepcja zakłada zwężenie ulicy Kondratowicza, wprowadzenie wzdłuż niej zabudowy, realizację nowych parkingów oraz budowę nowego obiektu ratusza.

Następna Stacja Miasto

Projekt zakłada wprowadzenie idei centrów lokalnych o różnej specyfice, połączonych ciągiem ulicy Kondratowicza. Autorzy założyli zwężenie ulicy Kondratowicza.

Powiązanie rozwiązaniem

Wizja zakłada zwężenie jezdni, uspokojenie ruchu i wyznaczeniu trzech placów, przylegających do ulicy: przed urzędem dzielnicy, pawilonami usługowymi, między ulicami Łabiszyńska i Chodecką, oraz przed kościołem. Uzupełnieniem ma być nowa zabudowa.

Utopia Bródno

Autorzy proponują stworzenie rozległego centrum usługowo-handlowego, wzdłuż ulic Rembielińskiej i Kondratowicza.

  • magissa

    Jak tak patrze na te wszystkie projekty, jedno rzuca sie w oczy – panowie architekci chyba wcale nie uwzglednili istniejacego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla akurat tej czesci Brodna. Toc na Kondratowicza pomiedzy nitkami jest miejsce na tramwaj! wlasnie nad linia metra….. Skad im sie bierze zwezanie Kondratowicza? Czy oni projektuja dla wlasnego widzimisie zeby bylo slicznie czy dla ludzi? przeciez zwezenie Kondratowicza zakorkuje ta czesc Brodna na 100%! Widac co sie dzieje na sw. Wincentego przy cmentarzu Brodnowskim w czasie powrotow z pracy – wszystko stoi! A po wybudowaniu metra jeszcze zwiekszy sie natezenie budowy mieszkaniowej…. Makabra. Panowie architekci – z glowa dzialajcie! z glowa!