Bydgoszcz przedstawiła zasady projektowania infrastruktury dla pieszych
Prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski podpisał zarządzenie dotyczące zasad projektowania infrastruktury dla pieszych.

Bydgoszcz | fot. Pit1233 | lic. public domain
Dokument uwzględnia oczekiwania tej grupy uczestników ruchu. Jak mówi prezydent Bydgoszczy, miasto “od kilku lat konsekwentnie stara się przywrócić proporcje w projektowaniu miejskiej przestrzeni”. Władze Bydgoszczy mają zamiar stosować rozwiązania już sprawdzone, a także wzorować się na tych stosowanych w innych miastach. Wśród rozwiązań przedstawionych w katalogu dobrych praktyk znajdują się m.in:
- woonerfy
- przystanki wiedeńskie
- wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe
- przejścia z zawężonym przekrojem jezdni
- podwójne przejścia przy przystankach tramwajowych
- antyzatoki
- chodniki poprzeczne
Katalog przygotowało Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy przy współpracy z miastem, policją i mieszkańcami. Propozycje, które znalazły się w zestawie dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni pieszej będą obowiązywać wszystkie miejskie jednostki zajmujące się planowaniem i budową ciągów pieszych. Przypominamy, że w Bydgoszczy przyjęto już standardy dotyczące projektowania dróg rowerowych.
Projekt przedstawiający zasady projektowania infrastruktury dla pieszych dostępny jest do pobrania pod tym linkiem.
Projekt standardów projektowania przyjął też Lublin. W lutym nastąpiło przekazanie Prezydentowi Lublina projektu „Lubelskich Standardów Infrastruktury Pieszej”.