Bydgoszcz przedstawiła zasady projektowania infrastruktury dla pieszych
Prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski podpisał zarządzenie dotyczące zasad projektowania infrastruktury dla pieszych.
Dokument uwzględnia oczekiwania tej grupy uczestników ruchu. Jak mówi prezydent Bydgoszczy, miasto “od kilku lat konsekwentnie stara się przywrócić proporcje w projektowaniu miejskiej przestrzeni”. Władze Bydgoszczy mają zamiar stosować rozwiązania już sprawdzone, a także wzorować się na tych stosowanych w innych miastach. Wśród rozwiązań przedstawionych w katalogu dobrych praktyk znajdują się m.in:
- woonerfy
- przystanki wiedeńskie
- wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe
- przejścia z zawężonym przekrojem jezdni
- podwójne przejścia przy przystankach tramwajowych
- antyzatoki
- chodniki poprzeczne
Katalog przygotowało Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy przy współpracy z miastem, policją i mieszkańcami. Propozycje, które znalazły się w zestawie dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni pieszej będą obowiązywać wszystkie miejskie jednostki zajmujące się planowaniem i budową ciągów pieszych. Przypominamy, że w Bydgoszczy przyjęto już standardy dotyczące projektowania dróg rowerowych.
Projekt przedstawiający zasady projektowania infrastruktury dla pieszych dostępny jest do pobrania pod tym linkiem.
Projekt standardów projektowania przyjął też Lublin. W lutym nastąpiło przekazanie Prezydentowi Lublina projektu „Lubelskich Standardów Infrastruktury Pieszej”.