Podręcznik projektowania i planowania przestrzeni publicznych

W ramach projektu Mentor&Student Research Lab realizowanego we współpracy z kołem naukowym Laboratorium Ewolucji Miejskich oraz The International Society for City and Regional Planners (ISOCARP) studenci z Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu w Oregonie (USA) stworzyli Podręcznik projektowania i planowania przestrzeni publicznych.

Publikacja zawiera wskazówki kształtowania przestrzeni odwołując się do estetyki, istoty budowania tożsamości miejsc, możliwości wykorzystania wody i zieleni. Podkreśla jak istotną rolę pełni sztuka w przestrzeni miast oraz określa sposoby aktywizacji lokalnej społeczności. W opracowaniu zebrano przykłady realizacji i dobrych praktyk z całego świata.

Podręcznik powstał pod redakcją Jessiki Kreps i Marty Rusin oraz zespołu w składzie: Patryk Czajka, Nicole Ghiselli, Alina Grędzicka, Daniel Platt, Małgorzata Potocka, Marta Potulska, którzy pracowali pod okiem Rica Stephensa z Uniwersytetu w Oregonie, prezydenta ISOCARP.

Należy podkreślić, że 67 zaprezentowanych rekomendacji ma zachęcić i inspirować zarówno do podejmowania działań w przestrzeniach publicznych miast jak i do dzielenia się sukcesami. Publikację można również uzupełnić kolejnymi rekomendacjami popartymi przykładami.

cover_front

Prezentowany materiał to tylko część wypracowanej w ramach projektu Mentor&Student Research Lab publikacji. Całość ukaże się w książce Urban Transformations, Toward wiser cities and better living, której wydanie planowane jest na początku 2015 roku.

Zapraszamy do śledzenia strony: http://urbantransformations.urbancloud.pl.

Autorem powyższego tekstu jest Hanna Obracht-Prondzyńska – Koordynator projektu Mentor&Student Research Lab