AKTUALNOŚCI

Gra kolorów na warszawskim „Mordorze” od Kurylowicz & Associates

Na warszawskim Służewcu Przemysłowym, zwanym potocznie „Mordorem”, powstanie zespół turystyczno-hotelowych budynków rozplanowanych wokół zielonego dziedzińca. Nowe obiekty o niepowtarzalnej kolorystyce zaoferują unikalny w tamtej części Warszawy zakres usług uzupełniających. Jest to projekt spod kreski architektów Kuryłowicz & Associates.

Inwestycja przy ulicy Komputerowej w Warszawie stanowi uzupełnienie intensywnej zabudowy biurowej Służewca Przemysłowego. Mimo intensywnego rozwoju w ostatnich latach rejon ten ma ciągle charakter poprzemysłowy, dlatego też nowa inwestycja proponuje funkcje, które będą stanowić uzupełnienie dla zabudowy biurowej.

źródło: The Making, Kuryłowicz & Associates

Plastyczna funkcjonalność

Projekt składa się z czterech sześciopoziomowych, niezależnych budynków rozplanowanych wokół wspólnego zielonego dziedzińca. Układ ma charakter półotwarty z podkreślonymi pierzejami planowanych ulic, jednak pozostawiający wiele połączeń widokowych i przestrzennych pomiędzy dziedzińcem, ulicą, a pozostałymi terenami otwartymi. W zaprojektowanych budynkach przewiduje się wydzielenie lokali typu turystycznego oraz lokalizację funkcji uzupełniających i usługowych.

„Kompleks został tak przemyślany, aby każdy z budynków był niezależny pod względem swojej funkcji jednak korzystający ze wspólnego dziedzińca i usług. Jeden z budynków zaprojektowaliśmy w układzie funkcjonalnym hotelu, spełniając wymagania dla standardów trzy gwiazdkowych” – mówi Maria Saloni-Sadowska, architekt-partner w Kuryłowicz & Associates.

Architekci zaprojektowali budynki tak, aby było możliwe w przyszłości łączenie przez inwestora lub najemców pojedynczych jednostek tworząc większe, wielomodułowe przestrzenie. Architekci wyznaczyli także strefy, w których możliwe jest wprowadzenie dodatkowych funkcji uzupełniających typu co-working czy też wspólnych kuchni i pralni. Na ostatnich poziomach zaprojektowane zostały strefy konferencyjne posiadające wyjście na taras. Takie podejście projektowe pozwala na dużą elastyczność funkcjonalną projektowanego obiektu i możliwych adaptacji przestrzeni w przyszłości.

źródło: The Making, Kuryłowicz & Associates

Harmonia barw

Każdy z budynków podzielony jest na bryły z wydzieloną i podkreśloną częścią skierowaną w kierunku dziedzińca. Budynek położony wzdłuż ulicy Komputerowej posiada dodatkowo wyróżnioną narożnikową część, która zaakcentuje wjazd do całego kompleksu.

„Wyodrębnione bryły wykończone zostaną okładziną elewacyjną w różnorodnych, dopełniających się harmonijnie zestawieniach barw. Pozostałą część zaproponowano w układzie jasnych wykończeń i równomiernych okien” – tłumaczy Paulina Kalska, architekt z Kuryłowicz & Associates.

Całość założenia stanowi przestrzenną grę płaszczyzn i brył, co w ciekawy sposób podkreśla założenia funkcjonalne i dynamiczny charakter projektowanego zespołu budynków.

Naturalny mikroklimat

W centralnej części dziedzińca znajduje się strefa zieleni wysokiej, która pełni bardzo istotną rolę w percepcji całej inwestycji. Jest to główny punkt widokowy i ważny element tworzący swoisty mikroklimat mający przywoływać na myśl naturalny krajobraz leśny Prostokątny plan zieleni uzupełniony jest również przez zróżnicowane gatunki zieleni niskiej koszonej i okrywowej. Całość zdynamizowana będzie swobodnie rozlokowanymi nasadzeniami wyższymi typu drzewa i krzewy.

źródło: The Making, Kuryłowicz & Associates

Metryka inwestycji

Adres: ul. Komputerowa, Warszawa
Inwestor: ACER RE S.K.A.
Projekt: Kuryłowicz & Associates
Współpraca: ARTEC Sieci Sp z o.o.
Konstrukcja: BOMAR PROJEKT

Powierzchnia działki: 18 510 m2
Powierzchnia użytkowa: 19 785 m2
Powierzchnia zabudowy: 5 448 m2
Kubatura całkowita: ok. 108 950 m3
Ilość kondygnacji nadziemnych: 5/6 + antresole
Ilość kondygnacji podziemnych: 1
Ilość podziemnych miejsc parkingowych/ naziemnych/nadziemnych: 331
Ilość mieszkań: 632 jednostek typu hotelowo-turystycznego, 172 jednostek hotelowych

Zespół Projektowy:

prof. dr hab. arch. Ewa Kuryłowicz
arch. Maria Saloni – Sadowska
arch. Aleksandra Kurzątkowska
arch. Dawid Jarosz
arch. Sonia Kwiatkowska
arch. Paulina Kalska
arch. Marcin Szubski

źródło: The Making