Czy tak będzie wyglądać rejon Warszawy Głównej?

PKP S.A. oraz utworzona specjalnie spółka-córka Xcity Investment wyłoniły dewelopera, z którym będą prowadzone dalsze negocjacje dotyczące zagospodarowania terenu Warszawy Głównej.

Koncepcja wybranej spółki – austriackiej Immofinanz Group zakłada stworzenie nowoczesnej przestrzeni miejskiej ze zróżnicowaną zabudową: biurową, w skład której mają wejść dwie dominanty wysokościowe – biurowe wieżowce, handlowo – usługową i mieszkaniową. Oprócz niej, planowane jest również utworzenie terenów rekreacyjno-sportowych. Dzięki inwestycji zaniedbana dotychczas część miasta zostanie zrewitalizowana i zyska nowy wygląd. Planowane jest także przywrócenie ruchu kolejowego w obrębie nieczynnej obecnie stacji Warszawa Główna.

Teren inwestycji jest niezwykle istotny z punktu widzenia rozwoju centralnej części Warszawy – to jeden z nielicznych tak dużych obszarów w niemalże ścisłym centrum Warszawy. Inwestycja obejmie bowiem ok. 10-hektarowy teren przy Placu Zawiszy. W następnym kroku PKP S.A. i Xcity Investment przystąpią do negocjacji z inwestorem, dotyczących szczegółów projektu.

Według koncepcji Immofinanz Group nowoczesna zabudowa zostanie połączona z elementami dawnej Warszawy. Centrum handlowe zintegruje tradycyjne ulice i współczesny zamknięty pasaż. Unikalną część ma stanowić odrestaurowany budynek dawnego dworca kolejowego. Będzie on połączony ze stacją kolejową i wielopoziomowym parkingiem dla samochodów osobowych, który powstanie nad istniejącymi torowiskami. Drugi parking, zlokalizowany pod ziemią, dostępny będzie od strony ulicy Kolejowej. Ciekawe rozwiązania zaplanowano również na dachach przyszłych budynków – inwestor zamierza utworzyć tam zielone tereny rekreacyjne. W zachodniej części działki ma powstać zabudowa mieszkaniowa. Będzie ona współgrać z nowo powstałymi i planowanymi w tej części miasta osiedlami. Według wizualizacji udostępnionych w materiałach prasowych, projekt ma być położony w zielonym otoczeniu. Zastanawiające, jakie rozwiązania przewidział Inwestor w sprawie przekrycia istniejącej sieci kolejowej?

Koncepcja nowego zagospodarowania terenów Warszawy Głównej łączy tradycję z nowoczesnością – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A. – Zamierzamy przywrócić istniejące tam dawniej funkcje kolejowe i jednocześnie uzupełnić je o nowe, które uczynią cały teren bardziej atrakcyjnym – zarówno dla podróżnych, jak i mieszkańców Warszawy – dodaje.

Szacowana wartość projektu to ok. 700 mln EUR. Planowany termin rozpoczęcia inwestycji to lata 2017 – 2018.

Póki co, zestawiając ze sobą wizualizacje i stan obecny, ciężko jednak wyobrazić sobie takie zmiany w tym rejonie…

WG7

Źródło: materiały prasowe