Kolejne miasta planują wprowadzenie stref “Tempo 30” na swoim terenie. W czerwcu przetargi związane z nimi ogłosiły Poznań i Gdynia.
W maju Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej strefy ograniczonej prędkości w Śródmieściu Gdyni, która ma obowiązywać w rejonie reprezentacyjnej ulicy Świętojańskiej. Poza nią strefa obowiązywać ma w rejonie ulic Abrahama, Żeromskiego, Słowackiego, Batorego oraz większości ulic prostopadłych do ulicy Świętojańskiej, w tym ulic Obrońców Wybrzeża czy Derdowskiego. Dokumentacja projektowa przedstawiona ma zostać jesienią.
W grudniu ubiegłego roku zasięg strefy Tempo 30 powiększył Radom. Strefa obowiązuje w południowej części śródmieścia. Dodatkowo na odcinku ulicy Mickiewicza prędkość ograniczono do 20 km na godzinę, zaś na ulicach Prusa i fragmencie Piłsudskiego obowiązuje strefa zamieszkania. Większość skrzyżowań w strefie tempo 30 jest równorzędna. W Radomiu zalegalizowano także kontra ruch rowerowy na wszystkich ulicach jednokierunkowych. Od grudnia obowiązuje również strefa w śródmieściu Tczewa. Wcześniej strefę wprowadzono w Katowicach. W uproszczeniu strefa obowiązuje pomiędzy autostradą A4 od południa, a Drogową Trasą Średnicową od północy, ulicami Francuską od zachodu oraz Sokolską i Mikołowską od wschodu. W Katowicach, po roku funkcjonowania wciąż pojawiają się głosy krytyki, w szczególności do fizycznego niedostosowania ulic do mniejszej prędkości. Jedna z dłużej funkcjonujących stref “tempo 30”, w Gdańsku, ma już ponad pięć lat i wciąż jest rozszerzana – docelowo ma objąć wszystkie ulice lokalne w stolicy województwa pomorskiego.