Norman Foster przedstawił wizję infrastruktury rowerowej w Londynie, w formie rowerowych autostrad.
Rowerowe autostrady – Skycycle (oficjalna nazwa projektu) wg Normana Fostera są rozwiązaniem dla coraz bardziej zagęszczającego się ruchu w mieście. Największe wrażenie sprawia rozmiar całego przedsięwzięcia. Sieć rowerowych autostrad ma osiągnąć około 220 km, a całość ma iść ponad ziemią – nad istniejącymi liniami kolejowymi. Dodatkowo na “autostrady” ma być 200 wejść.
Każda ze ścieżek ma mieć wysoką przepustowość – 12 tys. rowerzystów na godzinę. Dzięki realizacji przedsięwzięcia przemieszczanie się po Londynie może skrócić się o 29 minut.
Czy projekt jest realny? Utopijna dla rowerzystów wizja Fostera może być jednak ciężka do zrealizowania. Pierwszy projektowany odcinek od Stratford do Liverpool Street Station (ok. 6,5 km) może kosztować nawet £220 mln. Natomiast cała sieć ścieżek planowana jest do realizacji w najbliższych 20 latach.
Z pewnością jest to innowacyjne podejście do transportu w mieście i na tak ogromną skalę. Na pewno rozluźni drogi i wpłynie na bezpieczeństwo na nich. Wspomoże również kolej, którą masa ludzi dojeżdża z bardziej oddalonych terenów, odciążając ją.
Więcej informacji o projekcie znajdziecie, tutaj.