We wtorek w gdańskiej szkole podstawowej nr 17 odbyła się dyskusja o wizji drogi o roboczej nazwie “Nowa Politechniczna”. Czy szeroka droga międzydzielnicowa jest dobrym rozwiązaniem i czy powstanie trasy wymaga wyburzeń?
Realizacja wariantu drogi o dwóch jezdniach z wydzielonym torowiskiem tramwajowym stoi pod znakiem zapytania ze względów finansowych. Miasto Gdańsk skłania się w pierwszym etapie inwestycji do budowy linii tramwajowej. jednak według opracowań Biura Rozwoju Gdańska nawet budowa wyłącznie tramwaju wymaga wyburzenia wschodniej pierzei ul. Do Studzienki, od strony Politechniki Gdańskiej. Wyburzenia utworzyć miałyby także rezerwę terenową pod przyszłe jezdnie Nowej Politechnicznej pomimo faktu, że nie wiadomo czy ta w ogóle powstanie.
FRAG przedstawiło także grafiki porównujące swoją koncepcję (grafiki po lewej) z wizją opartą na podstawie części zapisów dokumentów planistycznych oraz doświadczeniach w realizacji inwestycji drogowych w Gdańsku (grafiki po prawej):
Autor: Paweł Mrozek/FRAG
Zachęcamy również do wysłuchania dyskusji dotyczącej innej planowanej trasy – Drogi Zielonej. Rozmowa odbyła się na antenie Radia Gdańsk, a gośćmi Tomasza Olszewskiego byli:
- Karol Spieglanin – Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej,
- Jan Kosiedowski – prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego,
- Mikołaj Chrzan – Gazeta Wyborcza,
- Sebastian Kwiatkowski – Radio Gdańsk.