AKTUALNOŚCI

Trójmiejski metropolitarny budżet obywatelski

W listopadzie zeszłego roku 12 samorządów województwa pomorskiego zawarło porozumienie w sprawie wspólnej organizacji Budżetu Obywatelskiego. Trwa właśnie nabór wniosków.

Wolę organizacji wspólnego budżetu ustaliły między sobą Gdańsk, Sopot, Gdynia, Rumia, Puck, Władysławowo, Pruszcz Gdański, Lębork, Szemud, Tczew, Malbork i Krynica Morska. Przedstawiciele tych gmin zgodzili się na wspólne ustalenie terminów. Wspólną kampanię promocyjną będą prowadzić cztery miasta – Trójmiasto i Rumia. Samorządowcy liczą więc na wzrost zainteresowania i większe zaangażowanie mieszkańców.

W Gdańsku pula budżetu wynosi 12,5 mln zł – 10 mln przeznaczone jest na działania dzielnicowe, 2,5 mln na zadania ogólnomiejskie. W Gdyni wynosi ona ponad 5 milionów złotych, zaś w Sopocie około 4 miliony. Sopot był pierwszym miastem w Polsce, które wprowadziło ideę budżetu obywatelskiego.

GdańskSkładanie propozycji zadań: 1–30 kwietnia
Weryfikacja zgłoszeń pod kątem wykonalności: 2 maja – 30 czerwca
Weryfikacja zgłoszeń pod kątem formalno-prawnym: 2 maja – 22 lipca
Ogłoszenie listy projektów: do 10 sierpnia
Głosowanie: 12–25 września
Publikacja wyników: do 28 września

Budżety Obywatelskie 2017 w Polsce