AKTUALNOŚCI

O polskich ulicach handlowych – raport BNP Paribas Real Estate oraz PRCH

Czy polskie ulice handlowe są wystarczająco atrakcyjne? Czy można coś zrobić, żeby poprawić ich tożsamość w przestrzeni miejskiej?

Raport_Okładka_BNPRE_PRCHNa to pytanie doskonale odpowiada raport przygotowany przez firmę BNP Paribas Real Estate, która wspólnie z Polską Radą Centrów Handlowych przeprowadziła szczegółowe badania polskich przestrzeni handlowych. Warto dodać, że jest to pierwsze tak szeroko oraz szczegółowo ujmujące temat opracowanie w naszym kraju. Analizy polegały na badaniu potencjału pod względem nie tylko oferty, ale także uwarunkowań planistycznych oraz strategicznych, a także badania percepcji tych miejsc przez mieszkańców danego otoczenia. Raport redefiniuje pojęcie ulicy handlowej, przy okazji wyjaśniając jego rolę w funkcji centrotwórczej naszych przestrzeni. 

Analizie poddano Warszawę, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Trójmiasto, Szczecin i Katowice. W opracowaniu ujęto także podejście władz miejskich do tematyki ulic handlowych oraz sprawdzono, co jest robione, by te przestrzenie uatrakcyjnić.

Jeśli zajmujecie się projektowaniem czy też analizą funkcji usługowych w przestrzeni miejskiej – ten raport to obowiązkowa pozycja dla Was.

Raport można bezpłatnie pobrać pod tym adresem.