Warszawski wspólny bilet od 15 lat
Historia wspólnego biletu w aglomeracji warszawskiej sięga wiosny roku 2002. Bezpośrednią przyczyną wejścia w życie tej idei było zawalenie wiaduktu nad torami kolejowymi w Alejach Jerozolimskich. Podpisana została wtedy umowa w sprawie realizacji usług przewozowych obejmowała Józefów, Otwock, Piaseczno, Sulejówek, Halinów, Legionowo, Ząbki, Ożarów Mazowiecki oraz Piastów. Umowa wygasła jednak wiosną 2003 roku.
Kolejna z umów podpisana została dwa lata później. Jesienią 2005 roku mieszkańcy mogli na podstawie biletu okresowego korzystać z kolei na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Ursus. Następnie zakres ten stopniowo rozszerzano na kolejne linie kolejowe. W 2006 były to wszystkie odcinki na terenie Warszawy. W 2007 do systemu włączono Ząbki, rok później Pruszków oraz Sulejówek, zaś w 2009 roku system objął wszystkie przystanki między Warszawą, a odpowiednio: Pruszkowem, Płochocinem, Chotomowem, Nieporętem, Gościńcem, Sulejówkiem (Miłosna), Śródborowem oraz Zalesiem Górnym.
Niestety w roku 2011 władze Ząbek wypowiedziały umowę w sprawie współfinansowania wspólnego biletu, co jednocześnie miało oznaczać wyłączenie ze strefy Wołomina, Kobyłki i Zielonki. Poskutkowało to licznymi protestami. Ostatecznie ZTM dogadał się ze starostwem wołomińskim. W pociągach Kolei Mazowieckich na linii wołomińskiej tak, jak na pozostałych liniach objętych Wspólnym Biletem, honorowane są bilety ZTM, od dobowego “wzwyż”, czyli dobowe, weekendowe, weekendowe grupowe, 30-dniowe, 90-dniowe, bilety dla dzieci z rodzin posiadających troje dzieci, bilety seniora. Honorowane są również uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych, obowiązujące w warszawskiej komunikacji miejskiej.