Londyn przedstawił mapę poziomu dostępności transportowej
Transport for London udostępniło publicznie dane dotyczące dostępności transportowej poszczególnych rejonów miasta.
Narzędzie WebCAT (Web-based Connectivity Assessment Toolkit) ma zapewnić poprawę jakości informacji przestrzennej, ułatwić planowanie przestrzeni, tworzenie raportów i statystyk, a także pomóc mieszkańcom i instytucjom w wyborze lokalizacji. W ramach WebCAT działać ma również narzędzie dostępności transportu zbiorowego PTAL, które pozwoli na określenie nie tylko czasu dojścia do środków komunikacji zbiorowej, ale także pozwoli określić średni czas oczekiwania na pojazdy. Dzięki mapie londyńczycy są w stanie również określić czas, w jakim dotrą do poszczególnych rejonów miasta. Mapa pozwala na określenie tych wskaźników zarówno dotyczących konkretnej lokalizacji, jak i całego miasta.
Dzięki narzędziu możliwe będzie też sprawdzenie zmian, jakie nastąpią w przyszłości. Mapa ma być na bieżąco aktualizowana.
Warszawa z prostszą mapą dostępności
Tymczasem w Warszawie powstała mapa dostępności pieszej do stacji metra. Jej autorem jest Maciej Florczak z warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego. Autor przedstawia w nie nie tylko proste analizy dojścia do najbliższych wejść stacji metra, ale również tłumaczy wady rozwiązań przestrzennych, pogarszające dostępność pieszą.
Pełną mapę zobaczyć można pod tym linkiem.