Możliwość wprowadzenia kodeksów reklamowych na szczeblu samorządowym pojawiła się po wejściu w życie tzw. ustawy krajobrazowej. Łódź pragnie zostać pierwszym z miast które go wprowadzi go w życie – jeszcze w tym roku.
Biuro Architekta Miasta Łodzi przedstawiło projekt kodeksu reklamowego, który zostanie w następnym kroku poddany publicznemu wyłożeniu. Na ich podstawie zostanie uściślony tekst kodeksu, który na razie składa się z szeregu założeń będących wynikiem trwających kilka miesięcy konsultacji społecznych, analiz i dyskusji ze specjalistami.
Kodeks wyznacza 4 strefy w obrębie miasta, dla których obowiązywać mają różne zasady dotyczące możliwości umieszczania reklam. I tak wyróżnione zostały:
- Strefa 0 – Park Kulturowy ul. Piotrkowskiej;
- Strefa 1 – obszary zabudowy zabytkowej;
- Strefa 2 – osiedla mieszkaniowe i tereny zabudowy jednorodzinnej, obszary przemysłowe;
- Strefa 3 – tereny zielone.