Łódź: Księga standardów ulicy Piotrkowskiej
W zaprezentowanej wczoraj przez łódzki magistrat “Księdze standardów ulicy Piotrkowskiej” znalazły się wskazówki dotyczące wyglądu frontów budynków na głównej ulicy Łodzi, skierowane do właścicieli, najemców i projektantów.
„Księga standardów ulicy Piotrkowskiej” to pierwszy wydany w Polsce instruktaż opisujący zasady projektowania witryn na określonym obszarze miasta. Przeznaczony jest dla właścicieli i najemców lokali użytkowych przy ulicy Piotrkowskiej, a także projektantów oraz architektów. Zawiera zasady dotyczące projektowania witryn na głównej ulicy miasta. Składa się z czterech części, które opisują style architektoniczne występujące przy ulicy Piotrkowskiej: klasycyzm, historyzm, secesję i modernizm. Podręcznik został przygotowany przez Oddział Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Łodzi.
Aktualizacja (24.11.2014): Księga jest już dostępna do pobrania. Zapraszamy do czytania (plik w formacie pdf)
– To opracowanie jest efektem kilkumiesięcznej pracy pod nadzorem Miejskiego Konserwatora Zabytków, które stanowi kompendium wiedzy o ulicy Piotrkowskiej, a przede wszystkim kompas dla wszystkich zainteresowanych. Ze strony miasta, przy okazji modernizacji zrobiliśmy wszystko dla podniesienia estetyki centrum, ale do tej pracy powinni się włączyć także przedsiębiorcy i właściciele kamienic – powiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.
– Zależy nam na dobrej współpracy z najemcami, którym przekażemy ten swoisty podręcznik informujący, jak w sposób, spójny i estetyczny, a także zgodny ze stylami architektonicznymi budynków i otoczenia, reklamować swoje firmy – powiedziała Kamila Kwiecińska-Trzewikowska, Miejski Konserwator Zabytków, dodając, że jest to pierwsze w Polsce opracowanie tego typu.
Urząd Miasta Łodzi chce przekonać kupców oraz mieszkańców, że reklama nie musi być krzykliwa i agresywna aby przyciągnąć klientów. Ma to szczególne znaczenie w przypadku odremontowanej niedawno ulicy Piotrkowskiej, która odzyskała historyczny charakter.
źródło: Urząd Miasta Łodzi