Konferencja: Kształcenie w zakresie gospodarowania przestrzenią w różnych typach szkół
Unia Uczelni na Rzecz Rozwoju Kierunku Studiów w Zakresie Gospodarowania Przestrzenią oraz Zespół Problemowy ds. Kształcenia i Rozwoju Kadr z Zakresu Gospodarki Przestrzennej KPZK PAN zapraszają na konferencję dydaktyczną „Kształcenie w zakresie gospodarowania przestrzenią w różnych typach szkół”, która odbędzie się w dniu 25 marca 2021 r.
Konferencja zostanie przeprowadzona w trybie zdalnym za pośrednictwem platformy Microsoft Teams. Szczegóły dotyczące strony technicznej wydarzenia zostaną przesłane do uczestników po 21 marca 2021 r. Udział w konferencji jest otwarty i bezpłatny. Wszystkie osoby chętne do wzięcia udziału w wydarzeniu, które jak dotychczas się nie zarejestrowały, mogą przesłać zgłoszenia do 21 marca 2021 r. Formularz rejestracyjny w formie elektronicznej znajduje się pod linkiem.
Konferencja poświęcona będzie wyzwaniom procesu kształcenia na kierunkach studiów w zakresie gospodarowania przestrzenią w różnych typach szkół wyższych w Polsce. Główny cel konferencji stanowi wymiana doświadczeń dotyczących organizacji oraz realizacji procesu dydaktycznego w obrębie różnych dziedzin i dyscyplin naukowych, które łączy dążenie do przekazywania wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z gospodarowaniem przestrzenią.
Przedmiotem obrad będą w szczególności:
- różne formy kształcenia kadr dla gospodarki przestrzennej w Polsce,
- identyfikacja nowych wyzwań, przed którymi stoi edukacja na kierunkach studiów w zakresie gospodarowania przestrzenią,
- wpływ pandemii Covid-19 na długookresowe zmiany w procesie kształcenia na kierunkach studiów związanych z gospodarowaniem przestrzenią,
- szanse i zagrożenia dla kształcenia na kierunkach studiów w zakresie gospodarowania przestrzenią wynikające z nowej klasyfikacji dyscyplin naukowych,
- pola współpracy między uczelniami, otoczeniem społeczno-gospodarczym na rzecz poprawy jakości kształcenia na kierunkach studiów w zakresie gospodarowania przestrzenią,
- innowacyjne metody i narzędzia dydaktyczne stosowane na kierunkach studiów w zakresie gospodarowania przestrzenią,
- możliwości uatrakcyjnienia i promocji oferty kształcenia na kierunkach studiów w zakresie gospodarowania przestrzenią,
- profil zawodowy absolwenta po studiach związanych z gospodarowaniem przestrzenią w różnych typach szkół,
- ścieżki kariery absolwentów po studiach związanych z gospodarowaniem przestrzenią w kontekście możliwości i wyzwań rynku pracy,
- działalność kół naukowych jako wzmocnienie jakości procesu kształcenia oraz szansa na urzeczywistnienie research-base approach.