European Cycling Challenge – ECC 2014

W maju, przy użyciu aplikacji Endomondo, została przeprowadzona rywalizacja miast polegająca na przejechaniu przez mieszkańców danego miasta jak największej liczby kilometrów na rowerze. W wydarzeniu udział wzięły 32 europejskie miasta, w tym 3 polskie: Warszawa, Łódź oraz Gdynia.

Logo wydarzenia, źródło: http://www.europeancyclingchallenge.eu/ecc2014/

Zasady uczestnictwa w rywalizacji są proste – wystarczy posiadać urządzenie zdolne do pomiaru odległości, konto w serwisie Endomondo oraz zapisać się do drużyny ze swojego miasta.

European Cycling Challenge – ECC 2014 spotkało się z szerokim zainteresowaniem, a świadczą o tym następujące dane:
Liczba osób, które wzięły udział w wydarzeniu: 16,992
Łączny czas jazdy na rowerze: 14,21 lat
Łączna liczba przejechanych kilometrów: 1,56 miliona
Ilość spalonych kalorii przez uczestników: 50 milionów

Należy wspomnieć, iż wydarzenie odbiło się szerokim echem również na portalach społecznościowych, gdzie użytkownicy żywiołowo komentowali zmieniający się układ sił w tabeli. Niektóre miasta postarały się także o działania promocyjne mające zachęcić jak największą ilość rowerzystów do wzięcia udziału w rywalizacji. Na przykład w Warszawie nadjeżdzającym rowerzystom rozdawano pączki, jabłka, częstowano herbatą oraz kawą.

Wyniki rywalizacji prezentują się następująco:

classifica

Wielkie brawa należą się polskim miastom, które zdominowały rywalizację i w komplecie uplasowały się w pierwszej piątce. Godnym zauważenia jest fakt, iż posiadająca w swoich granicach 780 tys. mieszkańców Łódź była w stanie wyprzedzić ponad 3 milionowy Rzym. Dzielnie walcząca 250 tysięczna Gdynia pokonała ponad 1 milionowe Lille oraz ponad 600 tysięczną Malagę i Oslo. Dodatkowo na fanpage’u wydarzenia znajdują się ciekawe wykresy takie jak: średnia ilość km przejechanych przez 1000 rowerzystów czy układ sił w tabeli z podziałem na dni.

Myślę, że takie wydarzenie to dowód na to, że pieniądze wydawane na ścieżki rowerowe nie idą w błoto, a Polska zmierza w dobrym kierunku, w którym ekologiczny transport zaczyna być coraz bardziej popularny.